Bukit Lawang, Sumatra - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Tanita Thijs - WaarBenJij.nu Bukit Lawang, Sumatra - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Tanita Thijs - WaarBenJij.nu

Bukit Lawang, Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Tanita

14 September 2014 | Indonesië, Bukit Lewang

Selamat!

Ik had al een heel verhaal getypt! Heel beeldend, speciaal voor Paul! Maar helaas liep alles vast en is alles verloren gegaan, dus mijn volgende beeldende verhaal volgt snel. Nu even in het kort!

Vanmorgen ging de wekker al vroeg! Om half 7 werden we gewekt. Alles ingepakt en de groep ontmoet! We maakten een gelovige dag! 1. Boeddhistische tempel, waar de wierook al van ver te ruiken was! 2. De grootste moskee van Medan, waar ik bang was dat mijn sandalen werden gestolen, omdat iedereen in Indonesië kleine voeten heeft! 3. Rooms katholieke kerk, die meer op de Efteling leek dan op iets anders, een voorbeeld: de paus in een lotusbloem!

Vervolgens gingen we met de bus opweg naar Bukit Lawang, een dorpje tegen het oerwoud aan! Ze hebben hier geen warm water, dus douchen zou erg koud worden! Maar het geluk stond aan onze kant! Thijs en ik hebben een heerlijke tropische regen douche genomen! Helemaal doorweekt!

Morgenochtend wordt het weer een vroege! 07.00 gaan we de jungle in om orang oetans te zoeken! Spannend!

Voor nu: selamat tidur!

• 14 September 2014 - 17:51

Judith:

Bij een moskee worden je sandalen toch niet gestolen, dat zou wel heel erg zijn.
    Volgens papa gaat er niets boven een heerlijke tropischeregendouche!
    Slaap lekker! Xx