Busrit van 12 uur! - Reisverslag uit Tanjungmedan, Indonesië van Tanita Thijs - WaarBenJij.nu Busrit van 12 uur! - Reisverslag uit Tanjungmedan, Indonesië van Tanita Thijs - WaarBenJij.nu

Busrit van 12 uur!

Blijf op de hoogte en volg Tanita

19 September 2014 | Indonesië, Tanjungmedan

Hallo allemaal!

Eerst wilde Thijs en ik even kwijt dat we het heel leuk vinden dat de belevenissen die we vertellen zo leuk worden gevonden! We hopen dat jullie net zo genieten als wij!

Vandaag zijn we om 06.00 gewekt! 07.00 vertrok de bus, het beloofde een zware dag te worden. Ik werd erg moe wakker en aangezien het algemeen bekend is dat ik overal kan slapen, nu dus ook. Lekker in de bus!
Ik heb wel ontdekt dat in het frame van de bus een mierennest zit. Althans ik zou niet weten waar ze anders vandaan moeten komen, in die getalen die ik gezien heb.
Vandaag hebben we tussendoor nog een botanische kruidentuin bezocht, er achter gekomen dat kaneel gewoon boomschors is! Apart toch!
Daarna kwam voor mij een beetje een rot moment. Een aapje aan touw moest laten zien hoe ze kokosnoten uit de boom haalt. Ik het het de rug toegekeerd en vooral geen aandacht gegeven uit protest. Daarna wilde iedereen het kokossap en de kokos drinken en eten. Ook dit heb ik niet aangemoedigd en ben weggelopen. Thijs kon de kokosmelk niet weerstaan, dat geeft niet.
De gids vertelde ons dat de "rijke" moslim jongens, wanneer zij de leeftijd van 12 bereiken, op eigen benen moeten leren staan. Zo worden ze in hutjes (1,5x2m) geplaatst met alleen een matrasje en een kookstelletje. Dit hebben we met eigen ogen mogen zien, lijkt niks op een studentenkamer! Die hebben echt niks te klagen! Alleen met de ramadan mogen ze voor een maand terug keren naar huis.
Om vrolijk verder te gaan hebben Thijs en ik over de evenaar mogen stappen! Dit uiteraard vastgelegd, hier ook een certificaat voor ontvangen, voor we het niet geloofd! Voor dit allemaal plaats vond, werden we belaagd door mensen die ons een shirt wilde verkopen met een lelijk logo van de wereld erop met de tekst "i crossend the equator!", we hebben onze 2,5 euro deze keer gehouden, want hier wil je niet in rond lopen. Ook is Thijs de bezienswaardigheid van de dag. Overal willen meisjes met hem op de foto. Ergens snap ik dat natuurlijk heel goed, hihi.
De busrit was weer als vanouds. Vlak langs de afgrond, haarspeld bochten en vrachtwagens die zijn gekanteld. Ik kon eventjes geen rust vinden om te slapen!

Inmiddels hebben we ons hotel bereikt waar we 2 nachten zullen blijven. Zondag vliegen we door naar Jakarta! Steeds dichterbij Bandung!

Voor nu selamat tidur!
Liefs T&T

  • 19 September 2014 - 18:15

    Paul:

    Wederom een boeiend en leerzaam verhaal. Tja die aap is niets anders dan een van de circusdieren van Teut. Mooi om die evenaar over te steken. Makkelijk en jullie zijn er toch:-). Van een reis wordt je wijs! Veel plezier en die mieren kunnen overal vandaan komen.

  • 19 September 2014 - 22:45

    Ingrid:

    Nou, weer een heel verslag! De bus is voortaan jullie favoriete vervoermiddel?!
    Zielige aapjes, die als toeristische attractie dienen, Inderdaad heel erg fout. Andersom is Thijs dan een attractie voor de plaatselijke vrouwelijke bevolking? Grappig, maak daar ook eens een foto van...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Tanjungmedan

Up to Indonesia!

Groepsrondreis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2014

Onze laatste avond in Indonesië

30 September 2014

Bali

29 September 2014

Bromo

28 September 2014

Malang, Java

27 September 2014

van Solo naar Malang, Java
Tanita

Hallo allemaal, Ook dit jaar gaan Thijs en ik op reis! Sommige zullen het weten, andere niet. Wij hebben gekozen voor...... CHINA! Stay tuned!

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 4884

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 07 Oktober 2015

Klassiek China

12 September 2014 - 04 Oktober 2014

Up to Indonesia!

Landen bezocht: