Sipirok, Sumatra - Reisverslag uit Sipirok, Indonesië van Tanita Thijs - WaarBenJij.nu Sipirok, Sumatra - Reisverslag uit Sipirok, Indonesië van Tanita Thijs - WaarBenJij.nu

Sipirok, Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Tanita

18 September 2014 | Indonesië, Sipirok

Goede avond allemaal!

Wij zijn op het moment in het hotel Tor sibohi nauli, aan het luisteren naar onze zingende gids Naher.

Vandaag begon de dag voor Thijs beter dan gister, hij heeft inmiddels alweer genoeg gegeten! Smiddags was het helaas rommelig in mijn buik, maar ook dat ik goed gekomen.
Vanmorgen zijn we om 08.00 vertrokken en hebben een lange busreis achter de rug. Hebben een plaatselijke markt bezocht, dat had ik toch liever overgeslagen.. De stank die je al tegemoet loopt is afgrijselijk. De vis werd daar namelijk op de straat voor je schoongemaakt en de ingewanden over de schouder weggegooid. Een paradijs voor vliegen, dat dan weer wel.
Ook hebben we, naar mening van vele, de lekkerste ananas van de wereld geproefd! Dat staat op film! Ook dat Thijs zijn stukje op de grond heeft laten vallen heb ik maar even gefilmd voor een dramatisch effect.
We reden ook nog langs een pinda branderij en daar heeft Thijs heerlijke warme pinda's voor me meegenomen. Ik was in de bus gebleven, omdat ik me op dat moment dus niet lekker voelde.
Daarna een lange busrit naar het hotel, tussendoor vertelde hij dat door aardbevingen de weg niet stabiel was en zo'n 150 meter gezakt was. Dit stelde niet gerust aangezien we er nog overheen moesten. Op één stuk was het zo smal en zag je de vangrail in de afgrond liggen, ik keek maar snel weg.

We zijn heelhuids aangekomen! De bungalows staan op palen en zien er erg schattig uit. Elke keer als de kamers worden verdeeld, hebben we dezelfde buren, die staan boven ons op het lijstje. De huisjes zijn over het algemeen erg gehorig! Maar wat ik wilde vertellen is dat de buurman Rob, zijn vrouw Dieneke altijd wekt met 'prinses!', dat vonden Thijs en ik erg schattig.

Maargoed, morgen worden we om 06.00 gewekt, aangezien we een busreis gaan maken van 12 uur! Slechts 320km, maar zo gaat dat hier met die afgronden!

Heel veel liefs vanuit Indonesië! X T&T

  • 18 September 2014 - 16:14

    Guusje Van Zelst:

    Dat je toch nog tijd vindt om zoveel te schrijven. Dat vinden wij hartstikke leuk!!

  • 18 September 2014 - 16:22

    Ingrid:

    Hoi Thijs en Tanita,
    Gelukkig geen diarree meer. Spannend reisverslag, soms maar niet te veel over na denken en weinig fantasie gebruiken...
    Veel mooie dingen bekijken en verbazen over de cultuur verschillen.
    En uitrusten als jullie weer thuis zijn. Geniet er van!
    Groetjes ingrid en frank

  • 18 September 2014 - 16:27

    Judith:

    Ik vind zo'n weg in de bergen ook eng hoor, zelfs met vangrail. Hopen maar dat de weg morgen beter is! Xx

  • 18 September 2014 - 16:27

    Judith:

    Ik vind zo'n weg in de bergen ook eng hoor, zelfs met vangrail. Hopen maar dat de weg morgen beter is! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sipirok

Up to Indonesia!

Groepsrondreis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2014

Onze laatste avond in Indonesië

30 September 2014

Bali

29 September 2014

Bromo

28 September 2014

Malang, Java

27 September 2014

van Solo naar Malang, Java
Tanita

Hallo allemaal, Ook dit jaar gaan Thijs en ik op reis! Sommige zullen het weten, andere niet. Wij hebben gekozen voor...... CHINA! Stay tuned!

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4892

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 07 Oktober 2015

Klassiek China

12 September 2014 - 04 Oktober 2014

Up to Indonesia!

Landen bezocht: